איטו אבירם
מאושר בסל תרבות ארצי ז-יב
מפגשי סופר עם איטו אבירם
סופר ועיתונאי, עורך עיתון הילדים "פילון" המיתולוגי במתכונתו המחודשת, כתב למעלה מ- 60 ספרי ילדים ונוער וביניהם רבי-מכר כמו סדרת ספרי "יעל ואני".
הגה, ערך והוציא לאור את יומן התלמידים המהפכני "יומנוער" והיה שותף ליוזמות רבות הקשורות בכתיבה ובעיתונאות לילדים ולנוער.
כמו כן כתב וערך את העיתונים "מעריב לנוער", "ראש 1", "ראש צעיר", "טבע הדברים" וכתבי עת אחרים.
הנחה תכניות טלוויזיה לילדים בערוץ הראשון ("עניין פתוח") ולאחרונה יזם את מפעל "כתיבה רעננה" בשיתוף עם עיריית רעננה – מפעל לגילוי וטיפוח סופרים ומשוררים צעירים מבין ילדי העיר במסגרת של סדנת כתיבה יצירתית.
גם אתם תוכלו להזמין את איטו אבירם למפגשי סופר, סדנאות כתיבה יצירתית, סדנאות עיתוני בתי ספר ופרויקטים דומים.
בואו נתגבר על ז-יב
ציפי שחרור - סופרת ילדים ומשוררת, איטו אבירם - סופר ועיתונאי .
שני הסופרים מקריאים מיצירותיהם ומשוחחים על אופני ייצוג בכתיבתם של נושאים כמו אהבה ראשונה, אבא אמא ואנחנו, מה שבינו לבינה, מורים ותלמידים, ועוד
היכן שנגמרות המילים ג-ו
ציפי שחרור - סופרת ומשוררת. איטו אבירם - עיתונאי וסופר.
שני הכותבים קוראים קטעים מספריהם, ומשוחחים על נושא האלימות בחייהם של ילדים ובני נוער, כפי שהוא משתקף בכתיבתם. כמו כן הם משוחחים על קריאת ספרים, ועל חלקה בפיתוח הדמיון ויכולת השיפוט.
עסק ביש עם כביש גן-ד
מפגש תלמידים מרתק העוסק בנושא הבוער של איכות סביבה, סדרי עדיפויות ושמירת כדור הארץ.
המ פגש משעשע, משתף את הילדים ומתחבר אליהם בזכות נקודת המוצא שהיא ספר הילדים של איטו אבירם "עסק ביש עם כביש", המסופר מנקודת מבטם של בעלי חיים.
היכן מתחילות המילים... א-יב
מתי מתחיל סופר לכתוב? באיזו כיתה? האם המורה אוהבת את יצירותיו ונותנת לו ציונים טובים? מתי נהפך ילד שאוהב לכתוב למבוגר שמחליט להתפרנס מכתיבה? באילו חוויות מתחילים הסיפורים וכמה מתוך מה שנכתב – אמת לאמיתה?
על שאלות אלו, וגם על הקשר שבין איטו הסופר ואיטו העיתונאי ועורך עיתוני הילדים משיב איטו במפגש אינטראקטיבי שכולו חוויה מתעצמת. אלפי התלמידים ומאות מורים שחוו את חווית המפגש הספרותי עם איטו אבירם יכולים להעיד על עצמת החוויה.
היכן מתחילות המילים... א-יב
מפגש וסדנה עם איטו אבירם, עורך מגזין פילון לילדים, במהלכו לומדים הילדים להכיר את "אחורי הקלעים" של העיתון: המערכת, צוות הכתבים, איך מוצאים נושאים לכתבות ובונים את התוכן, שלבי ההדפסה ועוד.
המפגש מתאים לכל כיתות בית הספר היסודי וחטיבת הביניים ויכול לשמש גם כסדנה לכתבי מערכת עיתון בית הספר, בהיותו מקדם בצורה משמעותית את הפקת העיתון.